Vytvořte ze své firmy samostatně fungující organizmus. 

Získejte čistou hlavu a volné ruce na to, co skutečně potřebujete dělat.


Několik let budujete svou firmu a firmě se teď víc než daří. Máte spoustu zakázek, mnoho klientů… Ale je toho najednou tolik, že přestáváte vše stíhat ve 100% kvalitě. A to vás štve.

Situace, do které se během své existence dostane naprostá většina firem. 

Najednou cítíte, že víc než cokoli jiného hasíte jeden požár za druhým - skluz v zakázce, špatně vyřízená objednávka, opomenutá fakturace, chyby ve výstupech pro klienty, poptávky, na které nikdo nereaguje…

A vy, jako majitel věnujete naprostou většinu svého času nápravě problémů.

Jste přetížení vy i vaši zaměstnanci, ale přijetí nového člověka do firmy vám nijak zásadně neulevilo.

Toho, co ve firmě musíte vyřídit, je pořád víc a víc, ale není jasné, kdo přesně by se toho měl ujmout.

A vy byste tak rádi zase zpátky tu hladce fungující firmu, která se z každé nové zakázky těší, ve které je super tým a přátelská atmosféra. 

Chcete odjet na dovolenou bez nejmenších obav, jestli a jak to tam bez vás zvládnou. Chcete přestat dřít pusou v písku a pracovat 24 hodin 7 dní v týdnu. Chcete mít čistou hlavu na vymýšlení nových aktivit firmy a volné ruce na hledání nových obchodních příležitostí. Chcete si zase užívat tu podnikatelskou svobodu, kdy si můžete vzít kdykoli den volna, kdy máte čas věnovat se své rodině, přátelům a svým koníčkům. 


S čím konkrétně pomáhám mým klientům?

  • postupně snižovat jejich osobní pracovní přetížení tím, že pomohu vytipovat činnosti, které je možné předat, a také komu ve firmě je lze předat
  • zefektivnit práci a snížit chybovost efektivním nastavením interních procesů
  • přerozdělit kompetence v rámci týmu, aby každý dělal to, co umí nejlépe a v čem je pro firmu největším přínosem
  • určit tzv. “úzké hrdlo” ve firmě, tj. najít ten nejpalčivější problém, který dopadá na činnost celé firmy, a nastavit fungování procesů i lidí tak, aby vše fungovalo, jak má
  • najít ty správné lidi do firmy, aniž by bylo třeba zbytečně trávit čas čtením nerelevantních životopisů, setkáváním se s nerelevatními kandidáty a zaučování lidí, kteří stejně nikdy nezačnou fungovat, jak potřebujete,
  • zažít si postupy takové delegace práce a úkolů, abyste byli s výsledkem spokojeni,
  • nastavit postup zavedení nového softwaru do firmy tak, aby ho firma přijala a naučila se s ním dobře pracovat
  • a spoustou dalších dílčích věcí, se kterými každý z vás denně bojuje.

Nejste si jisti, jestli by spolupráce se mnou byla pro vás vhodná?

Začněte s úvodní konzultací

Během hodiny a půl vám pomůžu pochopit, v čem je největší problém. Navrhnu vám prvních pár kroků, které můžete udělat hned a bez velkých investicí. A díky tomu také uvidíte okamžitě výsledky.

Jak to probíhá?

Nejprve se na 1h potkáme osobně, zavoláme si, nebo se spojíme přes Skype. Co vám více vyhovuje. Z této části konzultace si odnesete několik prvních kroků, které vám umožní začít.

Po 14 dnech si zavoláme a během půl hodiny si řekneme, jak vám změny pomohly, nebo na jaké obtíže jste třeba narazili.


                       Chci úvodní konzultaci                       

Když už jste vykročili, pokračujte ve spolupráci, která vede k cíli. Zkratky obvykle daleko nevedou. Chce to čas, vůli a práci. Spoustu práce. 

Pokračujte dlouhodobou spoluprací

Rozhodnete-li se pro dlouhodobou spolupráci, nenechám vás sejít z cesty. Budu dbát na to, abyste se posouvali kupředu. Důležitý je směr a postup.

Z každého setkání si domluvíme několik kroků, které budou realistické, o kterých budete vnitřně přesvědčeni a do další konzultace je zvládnete dokončit. Každý z těchto kroků vás posune k lepší práci i lepšímu životu. 

Při dlouhodobější spolupráci na vás dohlížím, abyste změny dotáhli. 

Společně se můžeme zaměřit na:

1) řešení konkrétních problémů, situací nebo oblastí, které vás nejvíc pálí

Taková spolupráce obvykle trvá kolem 3 měsíců v rozsahu cca 20h práce. Počítejte tedy s rozpočtem cca 30.000 Kč (1.500 Kč za hodinu mojí práce).

Na začátku si vždy stanovíme cíl, kterého chceme dosáhnout a témata, která chceme pokrýt. Na konci spolupráce tak máme dobrý přehled o tom, že jsme skutečně naplnili vše, na čem jsme se na začátku dohodli. 
Potkáváme se na 2-3h práce v pravidelných intervalech.

Z každého setkání vedeme společně konzultační deník v Google dokumentech, kam zapisuji:

  • počet hodin, které jsem prací pro vás strávila, takže máte přehled, jak jsme na tom s ohledem na rozpočet,
  • v bodech na čem jsme v průběhu setkání pracovali,
  • úkoly na příště.

Poradenství se hradí před zahájením spolupráce na základě zálohové faktury v rozsahu 10 hodin (15.000 Kč). Zbývající částku fakturuji buď v průběhu spolupráce nebo po jejím skončení, dle dohody.

2) komplexní vyladění celé firmy

Vyladění celé firmy pokrývá následující oblasti:

  • Zmapování současných procesů.
  • Skutečně funkční nastavení procesů nových.
  • Zhodnocení současného rozdělení kompetencí mezi jednotlivé lidi a pozice.
  • Návrh optimálního rozdělení kompetencí v týmu s ohledem na interní procesy a schopnosti jednotlivců.
  • Další doporučení, která vám pomohou k hladkému fungování firmy.

Jak to obvykle probíhá?

Intenzivně spolupracujeme minimálně 3 měsíc. 

V prvním měsíci jsem schopna pochopit nejslabší místa vaší firmy a navrhnout první funkční změny, které celý proces nastartují.
Další dva měsíce trvá, než důkladně pochopím fungování vaší firmy, vnitřní vztahy, nevyřčené problémy atd.
Po skočení 3 měsíců jsem schopna navrhnout nový a funkční systém organizace firmy, rozdělení kompetencí a nastavení procesů. 

Počítejte s tím, že pokud chcete něco skutečně změnit a změny dotáhnout do konce, je třeba všechny kroky skutečně zrealizovat. A to i když si třeba myslíte, že to, co Vám říkám, nejsou pro Vás žádné novinky, že to už přeci všechno víte a že máte na práci mnohem důležitější činnosti. Ano, možná ty věci, které Vám říkám, už víte, nebo je tušíte, ale ruku na srdce - pracujete s nimi? V naší spolupráci je důležité, abyste mi věřili, že to, co navrhuji, má význam a že je důležité dotáhnout vše do konce. 

Pokud na to nemáte čas nebo víte, že máte tendenci nechávat věci vyšumět, řekněte mi to - ráda budu Váš dotahovač. Budu po Vás chtít postup i když se Vám do něj zrovna nebude chtít nebo budete mít pocit, že se musíte věnovat jiným činnostem. Budu ta, kdo udrží dohodnuté priority ve vaší mysli a aktivitě. Společně tak postupně, krok za krokem, zlepšíme fungování Vaší firmy.

Celková délka spolupráce se pak odvíjí od velikosti firmy a intenzity mého zapojení. Spolupráce uvnitř firmy vás vyjde někde mezi 40 - 150 tisíci. A to v závislosti na velikosti firmy a intenzitě spolupráce.

Jakou zkušenost se mnou mají mí dlouhodobí klienti?

Monika Bryknarová (BEAREKA, s.r.o)

"Renata naší firmě pomohla nastavit procesy pro správu nového e-shopu - přípravu objednávek a rozvozu zboží. Nastavila nám také procesy v oblasti administrativy a interních činností, které nám skvěle fungují. Pomohla nám sepsat manuály a pracovat s nimi. Než jsme začali s Renatou spolupracovat, často jsme naráželi na organizační nejasnosti. Teď ale máme jasně sepsané postupy činností, které se nám už snadněji dodržují. Renata je organizačně schopná a rychle se zorientovala v našem fungování i problematice. Spolupráce byla moc příjemná i na osobní rovině. Mohu jedině doporučit."


Tomáš Kettner (Stavby Jožák, www.stavbyjozak.cz)

"Na spolupráci s Renatou nám nejvíce vyhovovala flexibilita, pohotovost, to že naslouchala a okamžitě reagovala na naše lehká provozní trápení. Vyhovovalo nám, že Renata byla kdykoliv k dispozici a pomohla nám s věcmi, které nás trápily, ale i těmi, o kterých jsme ani netušili, že s nimi pomoct potřebujeme. Přínos této spolupráce byl pro nás velký. Ať už to bylo to, že jsme se v tom strašném běhu dokázali zastavit a díky Renatě jsme se zamysleli a začali věci řešit. Ukázala nám cestu "jak". Pomohla nám najít systém v práci, správné nástroje a dokázala poukázat na tu část našich pracovních postupů, které bychom mohli a dokázali vlastní silou zlepšit."


Jaké jsou moje hodnoty?
Věřím, že:
  • lidé ve firmě jsou to nejcennější, co firma má,
  • direktivní řízení, stejně jako "cukr a bič” brání firmě růst,
  • nevěříte-li svým kolegům, nevěří oni vám,
  • důvěra, zodpovědnost a prostor jsou větší motivací než peníze,
  • vzájemný respekt je zásadní jak na pracovišti, tak v životě,
  • pouze bezpečné a otevřené prostředí probouzí v lidech jejich největší potenciál,
  • chyby děláme všichni a právě chyby nás posouvají kupředu,
  • je lepší hledat řešení, než viníky a oběti,
  • možné je cokoli.

Pokud to vidíte podobně jako já, je velká šance, že nám bude dobře spolupracovat.
 

Ing. Renata Novotná, Šimáčkova 1450/9, 170 00 Praha 7, IČO: 05963915

 .